Subtransit – Metróval Moszkvában

A független játékfejlesztők piaca jócskán tartogat meglepetéseket. Az itt bemutatott játékra egy hozzászóló hívta fel a figyelmünket a Facebook oldalunkon, mi pedig úgy gondoltuk megérdemel némi extra figyelmet. Ezúttal a földalatti kötöttpályás közlekedésé a főszerep. Íme a Subtransit.

A Subtransit az egykori szovjet metróhálózatok vonatait és infrastruktúráját hivatott életre hívni otthoni számítógépünkön. A fejlesztők kiemelten ügyelnek arra, hogy a vonatok példátlan mérnöki precizitással legyenek elkészítve, ennek megfelelően minden szimulálva van, a teljes sűrített levegős rendszertől kezdve, a szelepeken, vezetékeken és kapcsolókon át, egészen az utolsó elektromos relékig. A fejlesztést a cseh FoxWorks Aerospace végzi, a csapat maga nem túl nagy, de annál elhivatottabbak. Elég csak a fejlesztői blogon közzétett cikkeket végigfutni, egyből kiderül, hogy itt valami egészen komoly készül.

A játék prototípusa egyébként a Garry’s Modhoz készült Metrostroi nevű kiegészítő, ami eredetileg csak egy kísérletnek indult, hogy lássák miként kezeli a vonatokat a Source Engine. Kezdetleges és csúnyácska volt, az eredeti fejlesztő nagyjából egy év után kezdett egy komolyabb program fejlesztésébe. A modot viszont azóta is fejlesztgeti az orosz közösség. Aki kíváncsi, a Steam műhelyből letöltheti.

A Subtransitban egyjátékos sandbox, történet vezérelt és többjátékos mód egyaránt helyet kap. A vezérlés a belső nézetű játékok stílusát követi, szabadon mozoghatunk, és kívülről-belülről felfedezhetjük a vonatokat, valamint a környezetet. Természetesen a fő feladatunk a vonatok vezetése lesz. A játékos szabadon nyomogathatja a gombokat, kapcsolókat, szelepeket belül és kívül, miközben a menetrendet és a biztonsági szabályokat betartva vezeti a vonatot állomásról állomásra. A történet vezérelt játékmód lehetőséget nyújt különféle kihívások teljesítésére, vagy éppen vészhelyzetek leküzdésére.

A többjátékos mód a Metrostroihoz hasonlóan itt is nagy szerepet kap. A menetrend pontos betartása igazi csapatmunka, a legkisebb hiba is azonnal és közvetlenül érinthet bárki mást; egy vonat mindössze 10 másodperces késése 10 másodperccel tovább tartja piroson a lámpát, olyan láncreakciót indítva, ami azonnal kilöki a többi játékost a ritmusából.

Bár a játék némiképp eltér a valódi járművezetők kiképzéséhez használt programoktól, szimuláció tekintetében aligha lesz különbség a kettő között. Az egyjátékos mód részeként egy teljes körű oktatómód segítségével sajátíthatjuk el a vonatok kezelését, valamint különféle, a való életben is használt oktatóanyagokat is biztosítanak a fejlesztők angol és orosz nyelven.

A Subtransit alatt az Unreal Engine 4-es verziója dolgozik, ennek megfelelően elég magabiztosan merjük állítani, hogy sem a grafikával, sem a játék teljesítményével nem lesz komoly gond. Jelenleg a publikus béta verzió fejlesztése folyik, melyben két vonatot vezethetünk majd a moszkvai 5-ös (Kolcevaja) metróvonalon:

  • 81-717 (“Nomernoy”): 1976 óta gyártott, nálunk is ismert típus;
  • 81-740 (“Rusich”): 2000 környékén kifejlesztett váltóáramú aszinkron motoros típus, számítógép vezérléssel;

A teljes verzió része lesz még a 7-es metró, azaz a Taganszko-Krasznopresznyenszkaja vonal, valamint az Ezh3 típus. A játék megkapta a zöld utat Steamen, de hogy mikorra készül el, és mennyibe fog kerülni, azt még nem tudni.

A szimulátorról további információt a játék hivatalos oldalán, illetve a fejlesztői blogján találhattok. A továbbiakban mi is beszámolunk majd a programot érintő fejlesztésekről, kíváncsian várjuk mi sül ki belőle.

Hozzászólások
Hasonló bejegyzések
Bejelentkezés
fbs_reloaded_kiemeltosszefoglalo_2017_november_kiemelt