Kipróbáltuk: HafenCity – Hamburg modern

Citybus O405 után valami frissebb kiegészítő bemutatásához volt kedvünk, így jelen tesztünk alanya a tavaly október 19-én megjelent HafenCity – Hamburg modern. Megnézzük milyen izgalmakat tartogat nekünk a kikötőváros, tartsatok velünk.

Hamburgról már kellő mennyiségű bőrt lehúztak a fejlesztők, ez szám szerint a negyedik ilyen témájú kiegészítő, és nem az utolsó. Ezúttal a Hamburg középső része, Hamburg-Mitte kerület HafenCity, azaz kikötőváros nevű negyede felé vesszük az irányt, hogy két új járaton terelgethessük új, környezetbarát buszainkat. Utunkat olyan megoldásokkal próbálták változatossá tenni, mint időszakos halpiac és az ezzel együtt járó terelés, kerékpáros közlekedés, vagy az új MI autók. De kezdjük a kiegészítő tárgyalását az új buszokkal.

A mostanában annyira népszerű már megjelent buszok újracsomagolása és újként eladása ezúttal szerencsére elmaradt, két teljesen új fejlesztésű, valósághűen elkészített buszt kapunk. Bár a valóságban a Volvo 7900L és LH típusok főként a 109-es vonalon járnak, a kiegészítőben az összes járaton láthatjuk őket. A Volvo szóban forgó hibrid típusai 2014 végén jelentek meg a Hochbahn-nál, de az előd már 2011 óta rótta a kikötőváros útjait. A 7900-as széria 2011 óta érhető el a Volvo kínálatában. A hibrid hajtás egy 240 lóerős négyhengeres dízel és egy 110 kW-os villanymotorból áll, az erőátvitelről pedig egy 12 sebességes I-Shift automataváltó gondoskodik. Természetesen hozzák az éppen aktuális környezetvédelmi normát, a 600V-os lítium-ion akkukat pedig a dízelmotor tölti, és fékezéskor van visszatáplálás is. A vegyes üzem mellett lehetőségünk van tisztán dízel, vagy tisztán elektromos módban hajtani a buszokat, és nem maradt ki a start-stop rendszer sem, ami hosszabb állás közben lekapcsolja a dízelmotort. A kiegészítőben vezethető buszokhoz a Hochbahn 1474-es és 7477-es számú kocsijai álltak modellt.

A minőség nagyjából a Three Generations és a VanHool DLC közé helyezhető. A textúrák itt-ott kicsit fakók, a műszerfal elég puritán, de egyébként pontos, különösebb gond nincs modell téren, és még jobb hír, hogy a gépigénnyel sincs probléma. Az utasteret elnézve is maradt a megszokott minőség. A belső utastájékoztató büszkén hirdeti az új buszokat, és még a képek is váltakoznak rajta. A hangok korrektek, bár a vájt fülűbbek észrevehetik, hogy néhány hang bizony korábbi buszokból lett átemelve.

A kiegészítőben alapjáraton két új vonalon vezethetünk. A 6-os számú járaton hétfőtől péntekig hajnal 4-től éjfélig, hétvégente pedig egész nap járnak a buszok. A vonalon kizárólag csuklós kocsik közlekednek. A járat indulópontja a városközponttól északkeletre található Winterhude városrészben található, a Borgweg metrómegállónál. A 111-es járat a Hamburg Day & Night kiegészítőből ismert 688-as éjszakai járat végállomásától, Altona vasútállomástól indul, és szóló buszok bonyolítják az egyébként nem túl magas utasforgalmat. Nem véletlenül lett megemlítve a Day & Night, hiszen ha fent van a korábbi kiegészítő, akkor Hafencityben a 109-es és 688-as járatokon is vezethetünk. Ez egy nagyon szimpatikus megoldás, így azonnal 2+2 járatunk lett.

A pálya kidolgozottsága hozza a korábbi kiegészítő felújított verziójának minőségét. Fotótextúrák, lemodellezett kereszteződések és elágazások, és mindehhez egészen baráti gépigény társul, ha eltekintünk attól az apróságtól, hogy a játék időnként “eldobja” a pályát, kifehérednek az épületek, járművek, és kvázi összeomlik az egész. Ezen némileg segít a pályához mellékelt beállítás, de valószínűleg a kikötőváros már súrolja a játék képességének határát.

Az OMSI-ban itt találkozunk először biciklisekkel az utakon. Saját menetrend alapján tekernek a városban, közlekedési lámpák jelzéseit és a forgalmat teljesen semmibe véve. Az előző részhez hasonlóan itt is új az MI járműpark, Golf, Octavia, Prius, Audi SUV, E-Klasse, új 500-as Fiat, Renault furgon, új kéklámpások és taxik igyekeznek feldobni a néha igen kihaltnak tűnő várost.

Ha még nincs meg a kiegészítő, és beszereznéd, akkor irány az Aerosoft webshop, vagy a Steam, ahol 19.95 € ellenében a tiéd lehet. Különösen ajánlott, ha a Day & Night, valamint a Three Generations kiegészítők is megvannak már.

A Citybus O405 után valami frissebb kiegészítő bemutatásához volt kedvünk, így jelen tesztünk alanya a tavaly október 19-én megjelent HafenCity - Hamburg modern. Megnézzük milyen izgalmakat tartogat nekünk a kikötőváros, tartsatok velünk. Hamburgról már kellő mennyiségű bőrt lehúztak a fejlesztők, ez szám szerint a negyedik ilyen témájú kiegészítő, és nem az utolsó. Ezúttal…

HafenCity - Hamburg modern

Modell - 8
Gépigény - 7
Hangok - 7
Ár/Érték - 8

7.5

/10

A tartalom szempontjából nem érheti panasz a kiegészítőt. A hangok terén lehetett volna még mit csiszolni rajta, és a pálya is a gépigényesebbek közé tartozik, de ettől függetlenül ismételten korrekt munka Darius műhelyéből.

ÉRTÉKELD! 4.14 ( 11 értékelés)
8
Hozzászólások
Hasonló bejegyzések