Kipróbáltuk: Doppelgelenkbus AGG 300

2016. december 1-jén megérkezett az első teljesen működőképes duplacsuklós autóbusz az OMSI 2-höz. Az AGG300 25 méteres hossza igazi kihívást jelent minden játékos számára, de vajon hozza-e mindazt, amit egy fizetős kiegészítőtől elvárhatunk? Tartsatok velünk, és kiderítjük.

agg300_bemutato_1

A 25 méteres AGG300-as típust a 90-es évek elején mutatta be a Van Hool. 1993-ban készült el az első prototípus, az egy évvel korábban bemutatott AG300-as típus szintén prototípus kocsijából. A jármű 1994-ben egy 10 napos teszt erejéig a belga De Lijn társaságnál közlekedett az Antwerpen – Turnhout járaton, majd a próbaidőszak végeztével az utrechti közlekedési társasághoz (GVU) került. Pár évvel később eladták, és az Angolai köztársaság fővárosában, Luandában kötött ki. A De Lijn nem vásárolt többet a típusból. 1996-ban aztán újabb kocsi készült, szintén AG300 alapokon, ami a mai napig forgalomban van Liège városában, a TEC színeiben.

SRWT 5763-48

A Van Hool városi buszai 2001-ben kaptak egy komolyabb ráncfelvarrást, ami az AGG300-ast is érintette. A felfrissített külső és az új név (newAGG300) mellett a típus immáron egy teljesen új fejlesztésű, kifejezetten duplacsuklós kocsikhoz készült alvázra épült. 2002-ben 15 darab, 2003-ban pedig újabb 12 jármű került a GVU-hoz, de a típust viszontláthatjuk még Aachenben, Genfben, Luxembourgban, és természetesen Hamburgban is. Érdekesség, hogy míg az aacheni kocsikba a Van Hool saját műszerfala került, a hamburgi kocsikba a jól ismert VDV műszerfal köszön vissza.

GVU 4921

Öröm volt végre valami újdonságot is látni a logójuktól megfosztott Mercedesek után. Igaz, márkajelzést itt sem találunk, de a játékban Van Hool néven jelennek meg a buszok, így gyanítjuk, hogy ezúttal nem kellett trükkökhöz folyamodni licenc híján. Az itt tárgyalt buszok a típus Hamburgban szolgálatot teljesítő változatainak virtuális másai. Azért a többesszám, mert nem csak a duplacsuklós kocsit kapjuk meg, hanem annak az A330 típusjelű kistestvérét is.

agg300_bemutato_2

A modell minőségére nem lehet panaszunk. A külső el lett találva, az arányok jók, textúrák szépek, és ahogy ígérték, valóban rágyúrtak a beltérre. Még lehajtható üléseket, a második és harmadik ajtóknál pedig kihajtható rámpákat is kapunk, sőt, a műszerfal magassága is állítható. A gyári festések jól néznek ki, a mellékelt nagyobb felbontású változatok pedig kedves gesztus. Ezeket a festések mappájában találjátok. A sablonok segítéségével pedig bárki könnyedén összeüthet bármilyen festést a buszhoz.

agg300_bemutato_4

A buszokban egy 360 lóerős DAF motor duruzsol, melynek hangját sikerült jól visszaadni, kellemes basszusa van, viszont két bosszantó apróság mellett nem tudtunk szó nélkül elmenni. Az utastérben ülve néha eléggé zavaró pattogó hangot hallhatunk, különösen, ha a motorsátor közelében vagyunk, valamint a forgózsámolyok nyikorgása sokkal inkább emlékeztet egy nagy vaskapu nyitására, mintsem tömegközlekedési jármű által keltett zajra.

agg300_bemutato_3

A megjelenés ugyan nem volt zökkenőmentes, a buszok hajlamosak voltak elpattogni, de ezt a készítő hamar kijavította, azóta különösebb probléma nem jelentkezett. Az igazán baráti gépigény mindenképpen pozitívum, bár a fejlesztő korábbi munkáinál sem volt ezzel probléma. Ha megtetszett a busz, akkor a Steam rendszerén, vagy az Aerosoft webshopján keresztül vásárolhatjátok meg, picivel több, mint 3000 magyar forintnak megfelelő euróért.

2016. december 1-jén megérkezett az első teljesen működőképes duplacsuklós autóbusz az OMSI 2-höz. Az AGG300 25 méteres hossza igazi kihívást jelent minden játékos számára, de vajon hozza-e mindazt, amit egy fizetős kiegészítőtől elvárhatunk? Tartsatok velünk, és kiderítjük. A 25 méteres AGG300-as típust a 90-es évek elején mutatta be a Van Hool.…

Doppelgelenkbus AGG 300

Modell - 9
Gépigény - 7.5
Hangok - 8
Ár/Érték - 7.5

8

/10

Korrekt modell, szép belső, elfogadható hangok. Üdítő látvány az O405-ös sorozat különböző változatai után. Igazi kihívás minden virtuális buszsofőrnek.

ÉRTÉKELD! 2.93 ( 13 értékelés)
8
Hozzászólások
Hasonló bejegyzések
Bejelentkezés
osszefoglalo_2017_juli_kiemeltfernbus_jovo_kiemelt