Fuerteventura & The Bus – DevDiary #21

A kisebb hírekről, bejelentésekről nem mindig szoktunk külön cikket készíteni, erre ott a Facebook oldalunk, de ezúttal szükségét éreztük. Megjelent egy újabb videós fejlesztői napló a TML-Studiostól. A szám szerint 21. DevDiary-ben szó esik az Ausztria & Svájc kiegészítőről, a The Bus többjátékos módjáról, valamint a stúdió egy teljesen új projektjéről.

Ausztria & Svájc DLC
A Fernbus Simulator legújabb kiegészítője április 5-én jelent meg, 2 új országot, és bennük 11 új várost ad hozzá a gyári német térképhez, ily módon biztosítva a megszakításoktól és töltőképernyőktől mentes országok közötti átkelést. Számtalan visszajelzést kaptak róla a fejlesztők, melyek alapján már javában folyik a frissítések és hibajavítások készítése. Ami minket illet, előbb vagy utóbb az oldal hasábjain is meg fog jelenni róla egy bemutató, de ennél jobban nem szeretnénk ígéretekbe bocsátkozni.

The Bus – Többjátékos mód
Az “A busz” című játék a TML-Studios jelenlegi fő projektje, melyről tavaly augusztusban, a Gamescom-on rántották le a leplet. Nem szeretnénk hosszan időzni rajta, hiszen az igazán nagy hír még hátra van, és korábban már írtunk róla, viszont néhány szót illene ejteni a program alighanem legnagyobb dobásáról, a többjátékos módról. Egyszerre legalább 8 játékos folytathat interakciókat egymással és vehet fel különféle szerepeket játék közben, mindezt tehetik helyi hálózaton (LAN) vagy az interneten futó szervereken. A publikus szerverek sorsa még nincs eldöntve, de a megjelenés előttig biztosan kiderül, mi lesz velük. Addig is kövessük a fejlesztőket a Facebook oldalukon, valamint a hivatalos fórumukon.

Fuerteventura – Irány a Kanári-szigetek!
A fejlesztők legújabb projektjében egy új közlekedési társaságot alapítunk Fuerteventura szigetén. A céget természetesen menedzselni kell, így vehetünk buszokat, munkába állíthatunk személyzetet, vezethetünk helyi járatokon, szállíthatunk turistákat, vagy akár a városnéző busz volánját is magunkhoz ragadhatjuk, hogy megmutassuk a sziget látványosságait a hotel vendégeinek. A gazdasági rendszert PeDePe-vel közösen fejlesztették ki, akinek OMSI-s Advanced Omnibus Driver-t, valamint a Busbetrieb Simulator kiegészítőt is köszönhetjük. A terület teljes egészében bejárható lesz, beleértve minden várost és utcát, szóval itt nem fogunk láthatatlan falakkal találkozni. A játékban több buszgyártó is képviselni fogja magát, és járműveink karbantartása, valamint a külsejük rendben tartása is a mi feladatunk lesz.

Főbb jellemzők:

• Fuerteventura részletgazdag, 1:5 arányú virtuális mása;
  • Utasok szállítása a sziget egész területén, reptérről a hotelekbe, városnéző járatok, stb;
  • Saját flottánk karbantartása és menedzselése;
  • Alkalmazottak szervezése: sofőrök, túravezetők, szerelők;
  • 20 részletesen kidolgozott város, többek között Morro Jable, Puerto del Rosario, és Corralejo;
  • Üzemanyag vételezése, rágcsálnivalók és üdítők vásárlása az utasoknak;
  • Buszok javíttatása külsős vagy saját szervizben;
  • Szerződések kötése internet- és egyéb szolgáltatókkal;
  • Utasok és alkalmazottak biztosítása;
  • Szerpentinek, murvás utak és számtalan látnivaló;
  • Fuerteventura repülőtér és három kikötő;
  • Valósághű napszakváltás;

Fuerteventura megjelenése előreláthatólag 2018 júliusában esedékes. A következő hetekben további képeket fognak közzétenni a fejlesztők, megjelenés előtt lesz még szó a játékról egy videós fejlesztői naplóban, valamint kiderül az is, hogy pontosan milyen buszokat vezetünk majd a szigeten. Korábban kaptunk olyan képeket, amiken egy VDL Futura pózol leendő garázsunk mellett, de ezek valahogy felszívódtak, az ide kapcsolódó fényképalbumban mára csak a garázsról készült képek maradtak.

Több játékos aggodalmát fejezte ki a projekttel kapcsolatban, lévén, hogy a Fernbus Simulatorban is bőven akad még javítani való, így ezt a bejelentést kissé korainak tartják. A fejlesztők azonban megnyugtattak mindenkit, hogy a Fernbushoz még számtalan javítás és új tartalom fog érkezni, úgyhogy kár aggódni. Mindenesetre kíváncsian várjuk mi sül ki ebből, és természetesen a Fuerteventura projekt is felkerült a listánkra.