Ez történt májusban

Újabb hónap, újabb összefoglaló. Megkezdtük a nyarat, indul a klímaszezon, de minket a kánikula sem állít meg, érkezik az újabb havi összefoglaló. Túlnyomórészt német tartalmakat szedtünk össze, de a lengyeleknek sincs szégyenkezni valójuk, és akad némi különlegesség is, egyenesen Finnországból. Ez történt májusban.

LOTUS-Simulator – Oriolus Software
A fejlesztők kiviszik a LOTUS-t a koblenz-i DB múzeumba, az augusztus 27-én tartandó “szimulátor napokra“. A résztvevőknek lehetősége nyílik kipróbálni a programot, kérdezhetnek a fejlesztőktől, kipróbálhatják a VR módot, és egyéb játékvezérlőket. A játék fejlesztése egyébként tovább haladt, és megkezdődött az objektumok készítése. Továbbá akad itt még egy videó is, amin a hamburgi V6E villamos első hangpróbáját tekinthetitek meg.

Karosa C956 / Irisbus Axer – Jududu29
12.8 méteres változat is készül az Axerből, és feltűnt a kétszárnyú ajtókkal rendelkező változat is.

axer_jududu29_2017_maj

Jelcz M125M & M185M  – KajotT3D
Az alábbi videón működés közben is megcsodálhatjuk az amúgy fiktív M185M sűrített földgáz hajtású változatát. A készítő hozzászólásai alapján a széria típusai még idén kiadásra kerülnek, függetlenül attól, hogy melyik mennyire van készen. A buszok statikus változatait viszont akár most is beszerezhetjük, ha az itt található videó leírásába elhelyezett linkre kattintunk. A bemutatóhoz használt pálya megjelenése június 1-jén várható.

MAN Lion’s City G/GL (A23, A40) – Oliver
Vengeance3D korábban megjelent A20 és A21 modelljein alapulva készül az Oroszlán csuklós változata is. A készítők az A23 és A40-es típusok mellett tették le a voksukat.

lionscityg_2017_maj_oliver

Mercedes-Benz Citaro Facelift (fekvőmotoros változat) – Sven Daniel
A busz alap változata Helvete ráncfelvarrott Citaro-ján alapul, és tartalmazza majd Morphi frissítését is. A rendszám is megújul, valamint setvar-okkal az ülések típusát is változtathatjuk. Elvileg készül majd a csuklós változatból is fekvőmotoros kivitel.

citaroflfekvo_svendaniel_2017_maj

Mercedes-Benz O303-15 KHP-L – Perotinus
Amíg Tatra a műszerfali visszajelző lámpák scriptelésével volt elfoglalva, addig Perotinus befejezte a busz festéséhez használatos sablont, és készített teljesen üveg hátsó ajtókat is. A beltér is szépen alakul, kapott dönthető üléseket, és a frissült az AFR 200 textúrája is.

o303_perotinus_2017_maj

Mercedes-Benz/Göppel O402 – Florian W.
A cipődoboz már gurulóképes, és az első festés is elkészült hozzá.

o405_florianw_2017_maj

Steyr Citybus – iTram
Igazán különleges járgány bukkant fel a hivatalos fórumon. A Steyr Citybus a mostanság használatos minibuszokkal ellentétben nem meglévő kisbusz, vagy kisteherautó alapjaira épült, hanem célirányosan az ilyen típusú feladatok ellátására lett tervezve. Az alváz egy egyszerű ólomkeret, a hajtás pedig elől kapott helyet. Az utastér teljesen alacsonypadlós, a felépítmény pedig üvegszál erősítésű műanyagból készült, és rendelhető volt keskeny, illetve széles vezetőállással is. A típus számos példánya mobil boltként, kerekesszékesek szállítására átalakítva, vagy kisteherautóként kezdte meg második életét. A hajtásról Mercedes dízel, vagy Volvo benzinmotor gondoskodott egy 4 sebességes ZF 4DS 18 típusú manuális, vagy 3 sebességes félautomata nyomatékváltó társaságában. A fékek hidraulikusak, míg az ajtók és a kézifék pneumatikusak voltak. Belül 15 ülő, és 14 álló utasnak jutott hely. OMSI-ban a a típus SC6 F72 jelű változata kerül megvalósításra, melynek főbb jellemzői a széles vezetőkabin, 4 sebességes kézi váltó, lengő-tolóajtók, 15 párnázott fa ülés, célfilmes utastájékoztató és Zelisko FSD 3 nyomtató. Ezen kívül cserélhetjük rajta hűtőmaszkot és üléseket.  A busz működéséhez szükségünk lesz az Stadtbus O305 kiegészítőre.

steyrcitybus_itram_2017_maj

Tatra KT4Dtm/T6A2m – Kartoffelphantom
A november óta tartó csendet egy videó törte meg, amiben egy hármas kapcsolt szerelvényt láthatunk mozgás közben.

Volvo 7700 –  Busfahrer-JJ
A háromajtós szóló változat is elkészült, egyedül már csak az utastérben van munka, ahol be kell állítani az utasok pozícióit. A csuklós változathoz elkészült egy újabb festés, amit a ViP 951-es számú kocsija is magán hordoz a valóságban, a kétajtós szóló változatra pedig felkerült néhány apróbb részlet.

volvo7700_busfahrerjj_2017_maj

Börzsöny-Fiktív Remastered Edition – U.P., Routeres
Események kedvező alakulásának köszönhetően jelentősen bővült a pálya fejújításához használható objektumok felhozatala, ezáltal új lendületet kapott a projekt, de sajnos nem sokkal később különböző technikai problémák a készítők útját állták. Ezek elhárítása jelenleg is zajlik.

Breslau – siroccoxp
Már készülnek a járatok és a menetrend, valamint folyik a munka a kötött-pályás közlekedéssel is, aztán lehet csomagolni. A készítő reményei szerint a pálya még azelőtt megjelenik, hogy elmegy nyaralni, ami hozzávetőlegesen június 11-ét jelent.

wroclaw_sciroccoxp_2017_maj

Cranleigh – tkink317
Cranleigh egy fiktív város délkelet Angliában. Alapjait Guildford, Crawley és Basingstoke városok adják. A régióban a Cranleigh Konnections és az Arriva Southern Counties társaságok látják el az utasszállítással kapcsolatos feladatokat. A 3-as számú járat a legforgalmasabb, ez köti össze Cranleigh vasútállomást a városközponttal, 10 perces követéssel.

cranleigh_tkink317_2017_maj

Helsinki 1978 – Welbus
A projekt végre felkerült a hivatalos fórumra, így bővebben is beszámolhatunk róla. A készítő régóta szeretett volna egy helsinki-i pályát OMSI-ba, de mivel a finn tartalom meglehetősen szegényes a játékban, így a projekt csak tesztjelleggel indult el, kezdve a busszal. Mivel a 70-es évek végi Finnországban SLTF szabvány szerint épült Scania, Volvo és Sisu buszok uralták az utcaképet, így a szintén szabvány O305-ös ideális kiindulási alapnak bizonyult. A megfelelő matricák után belekerült a buszba az Almex M típusú jegykezelő, ami igazi helyi sajátosságnak számított. A helyi jegycsomag és pénz sem maradhatott ki. Ezek után elkészült néhány objektum is. A pálya valamikor 1977 és 1978 között játszódik. A 23-as számú járaton vezethetünk Eläintarha és Länsi-Pasila városrészek között. A hitelességről a környékre jellemző utak és objektumok gondoskodnak, az O305-ös pedig át lett alakítva, hogy hasonlítson az akkortájt használatos Scania BR 111, Volvo B59 és Sisu BT-69 típusokra. A hangok az eredeti O305-ből, az SD200-ból, valamint Morphi Renault Agora hangcsomagjából lettek összeválogatva. A pálya 99%-os készültségben van, a megjelenésre már nem kell sokat várni.

helsinki1978_welbus_2017_maj

Hohenfels am Hochkirchkogel – Clive
Ez az a projekt, amivel mindig szemezgetünk az összefoglaló előtt, aztán végül sose kerül bele. Ezúttal viszont pár igazán érdekes képet tett közzé a készítő. Jelenleg úgy néz ki, hogy 3+1 járaton vezethetünk majd a pályán, a hegyre vezető útvonalnak van egy kellemes Römerberges utánérzése. A megjelenés még szeptember előtt valószínű.

hohenfels_clive_2017_maj

Launemünde – Perotinus
Folyamatban van a már lassan 4 éve elkészült részek felújítása. Kezdésnek Lichtenrode település kapott némi ráncfelvarrást, pár nappal később pedig Karlshausen is kapott egy kis frissítést.

launemunde_perotinus_2017_maj

Oderstedt – BLV-1986
Egész hónapban érkeztek a szebbnél szebb képek a pályáról, sajnos mindenféle különösebb kommentár nélkül, így kénytelenek vagyunk hagyni, hogy a képek beszéljenek a készítő helyett.

oderstedt_blv1986_2017_maj

Új megjelenések:

  • Letöltésekkel sajnos nem lettünk elkényeztetve, de azért akad itt némi újdonság. Megérkezett a Citybus i280 kiegészítő, melyről tesztet is írtunk, illetve az MAN NL233 és NL313 CNG hajtású, Porto városában közlekedő változatai is napvilágot láttak.
  • Szintén újdonság a Steinkirchen névre hallgató helyközi pálya, 3 járattal és kellemes környezettel, valamint a Piekary Wlkp – Piechcin nevű pálya 2.0-ás verziója is letölthető.

Ennyit a májusról. A következő összefoglaló már bőven a nyár közepén érkezik, addig is élvezzétek a jó időt és a pihenést.

Hozzászólások
Hasonló bejegyzések
Bejelentkezés
citybus_i280_teszt_kiemelt